دانلود تحقیق انواع کمک فنرها 10 ص 10 صفحه zip

شما برای دانلود دانلود تحقیق انواع کمک فنرها 10 ص به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات دانلود تحقیق انواع کمک فنرها 10 ص را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود انواع کمک فنرها 10 ص تحقیق انواع کمک فنرها 10 ص مقاله انواع کمک فنرها 10 ص انواع کمک فنرها 10 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 10

حجم فایل: 318 کیلو بایت

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 10 صفحه

انواع کمک فنرها دو تیوپه تکتیوپه با مخزن بیرونی دو تیوپه : در این مدل از کمک فنر ، که همان نوع بررسی شده در بالاست ، یک تیوپاصلی وجود دارد که پیستون در آن حرکت می نماید و تیوپ دوم که تیوپ ذخیره نام دارد ، در گرداگرد تیوپ اصلی قرار گرفته تاسیال مازاد را در خود جای دهد .
کمک های دو تیوپه انواع متنوعی دارند ، که برخی از لحاظ تکنولوژی منحصر به یک یا چند کارخانه بوده و دارای قیمتهای بالا و کارآییهای خاصی نیز می باشند ، اما انواع متداول آن به شرح زیر می باشند : دو تیوپهگازی : گسترش کمک فنرهای گازی باعث ایجاد برتری عمده ای در رانندگی با خودروهای مجهز به این نوع کمک فنر گردیده .
این نوع از کمک فنر به مشکلات موجوددر کنترل و هدایت خودروهایی که مجهز به شاسی و بدنه یکپارچه هستند یا فاصله چرخهایشان کم است یا نیاز به فشاربالای باد تایرها دارند ، خاتمه بخشیده .
اینکار تنها با افزودن مقداری گاز نیتروژن با فشار کم در تیوپ ذخیره انجام می گیرد .
این در حالی است که تصور عامه بر این است که در کمک های گازی تنها از نوعی گاز استفاده می شود و از روغن خبری نیست .
اما چنین نیست، در این نوع کمک فنر ، گاز ( نیتروژن ) تنها حجم بسیار کمی از حجم مواد موجود در کمک را شامل می شود .
فشار نیتروژن درون تیوپ ذخیره نیزما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ psi می باشد .
یکی دیگر از محاسن نیتروژن جلوگیری از ایجاد کف در کمک فنر است ، این کف ( Foam ) که حاصل ترکیب شدن روغنبا هوا ( در کمک فنرهای دو تیوپه هیدرولیکی بجای نیتروژن ، هوا وجود دارد ) است ، قابل فشرده شدن می باشد ، از اینرو باعث اخلال در کار کمک شده و نرمی و راحتی رانندگی را از بین می بردهمچنین واکنشهای کمک فنررا باتاخیر مواجه میکند .
اما در انواع گازی ، نیتروژن تحت فشارقابلیت ترکیب شدن با روغن رادارا نیست.
در صورتی هم که مقادیر کمی هوا در پروسه تولید یا در حین کارکرد کمک وارد آن شده باشد، بدلیل وجود فشار نیتروژن تنها به صورت حباب در روغن پخشمی شود .
دیگر مزیت کمک فنرهای گازی ،بازگشتجزئی آنها پس از فشرده شدن است ، این امر که بدلیل بیشتر بودن سطح مقطع زیر پیستون نسبت به سطح بالای پیستون ( بدلیل وجود میله )‌ و وجود فشاربالای نیتروژنوارد بر سطح بزرگتر ( زیر پیستون ) اتفاق می افتد ، باعثبالا رفتن ضریب فنر شده، و تا حدی از پایین رفتن سر خودرو هنگام ترمز گیری ،پایین رفتن عقب خودرو در هنگام شتاب گیری و چپ شدن و انحراف خودرو جلوگیری می نماید.
دو تیوپههیدرولیکی: عینا مشابه نوع گازی می باشند ، با این تفاوت که در آنها بجای نیتروژن تحت فشار کم ، از هوا در فشار معولی استفاده می شود ، که مشکلاتی نظیر ایجاد کفدر آنها اجتناب ناپذیر است ( نوع هیدرولیکی ، نسل اول کمک فنرهای دو تیوپه محسوب می شوند ، که همینک جای خود را به انواع گازی سپرده اند ) .
دو تیوپهFoam Cell: در این نوع بجای اینکه اجازه داده شود گاز نیتروژن در تماس باسیال هیدرولیکی ( روغن ) قرار گیرد ، سلولهایی ازنیتروژن اشباع شده بکار می رود ، این نوع نیز همانند نوع گازی ، از ایجاد کف هوا و روغن جلوگیری می نماید

فایل مفید دیگر:  بررسی انتقال حرارت ترکیبی شامل جابجایی اجباری، هدایت و تشعشع در حضور محیط مشارکت کننده گازهای غیر خاکستری در محفظه 72 صفحه doc

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *