دانلود تحقیق بارگذاری جرثقیل ها 76 ص 76 صفحه zip

شما برای دانلود دانلود تحقیق بارگذاری جرثقیل ها 76 ص به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات دانلود تحقیق بارگذاری جرثقیل ها 76 ص را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود بارگذاری جرثقیل ها 76 ص تحقیق بارگذاری جرثقیل ها 76 ص مقاله بارگذاری جرثقیل ها 76 ص بارگذاری جرثقیل ها 76 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 76

حجم فایل: 399 کیلو بایت

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 76 صفحه

بارگذاری جرثقیل ها مقدمه: جرثقیلها وسایلی هستند كه به منظور نقل و انتقال بارهای سنگین مورد استفاده قرار می گیرند در كارخانجات معمولاً یك جرثقیل ثابت بر روی سازه (و یا در مواقعی كه بار سنگینی است بر روی ستونی مجزا درنظر گرفته می شود) تا نقل و انتقالات مورد نظر توسط آن صورت گیرد در اینجا ما می خواهیم بدانیم كه بار ناشی از جرثقیل كه بدست سازه داده می‌شود چگونه و به چه میزان است.
در این رابطه این موضوع حائز اهمیت است كه جرثقیل بارها را حركت می دهد و توقف های ناگهانی دارد.
لذا حركت و توقف ناگهانی آن موجب می‌شود كه بارها اثرات افزایش یافته ای را در سازه به وجود می آورند.
جرثقیلی كه در كارخانجات مورد استفاده قرار می گرد تشكیل شده است از یك (جرثقیل كوچك) یا دو عضو باربر اصلی كه اصطلاحاً پل های جرثقیل نام دارند و برروی تیرهای زیرسری می نشستند و حركت جرثقیل را در جهت طولی سالن و (احیاناً فضای باز كارخانه) تامین می كنند.
نیروهای زیرسری اشاره شده در واقع ریل هایی هستند كه پل های جرثقیلی براحتی برروی آنها لغزیده و حركت طولی جرثقیل را تامین می نمایند.
حركت بعدی همان حركت عرضی است كه توسط وسیلة متحرك دیگری به نام ارابه، كه خود بر روی پل های اشاره شده قرار دارد انجام می شود.
در داخل ارابة اشاره شده موتور بالابرندة بار واقع است كه این موتور توسط كابلهای مربوط بار را روی زمین بلند كرده و در جهت قائم حركت می دهد.
پس ملاحظه می شود كه مجموعة سه گانه فوق (موتور+ارابه+پل) قدرت مانور لازم را برای نقل و انتقال بار در جهت طولی، عرضی و قائم در فضای كارخانه را تأمین می كنند.
این مجموعه بر روی تیرهای زیر سری (ریل) سوار می‌شوند.
در اینجا هدف تعیین اندازة بارهای وارده از طرف جرثقیل به تیرهای زیر سری می باشد.
بطور كلی در بارگذاری جرثقیل ها سه گروه بار در پیش رو داریم: وزن ارابه P وزن كالسكه وزن پلهای جرثقیل بارهای وارده در طرح و تعیین اسكلت فلزی محاسبات اسكلت فلزی با تعیین تنشهای بوجود آمده در یك وسیله در خلال كاركردنش آغاز می گردد.
این تنها بر اساس بارهای تعریف شده، در زیر محاسبه خواهد شد.
الف) بارهای اصلی وارده به قطعات اسكلت فلزی با فرض اینكه به صورت بار ساكن در خطرناكترین وضعیت بارگذاری قرار گرفته اند.
ب) بارهای ناشی از حركات عمودی ج) بارهای ناشی از حركات افقی د) بارهای ناشی از تأثیرات جوی اینك بارهای مختلف، فاكتورهای مورد نیاز و روش عملی كاربرد محاسبات را به ترتیب بیان می نمائیم.
بارگذاری: وزن بار بالا برده شده بعلاوه وزن لازم دیگر مثل (بلوك قرقره ها، قلابها، كالسكه، چنگك) می باشد.
بار برده: وزن مرده قطعات عمل كننده به عنوان یك عضو از اسكلت كه شامل بار گاری نشود.
بارهای اصلی: بارهای ناشی از وزن مرده قطعات بارهای ناشی از بار كاری تمام قطعات متحرك فرض می شوند كه در خطرناكترین وضعیت قرار گرفته اند.
هر قطعه از اسكلت فلزی بر اساس موقعیتش و مقدار كاری كه بازای آن ماكزیمم تنش در قطعه مورد نظر به وجود می آید طراحی می شود.
بارهای در ارتباط با حركات عمودی این بارها از برداشتن بار كاری زیاد یا كم بطور ناگهانی از شتاب حركات بالابری و از بارگذاری ضربه ای عمودی در امتداد مسیر حرك

فایل مفید دیگر:  دانلود تحقیق تاریخچه تأسیس ایران خودرو 52ص 70 صفحه zip

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *