دانلود تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص 103 صفحه zip

شما برای دانلود دانلود تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات دانلود تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص مقاله ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 103

حجم فایل: 12.366 مگا بایت

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 103 صفحه

فصل اول اصول سیستم ترمزهای هیدرولیكی ترمزهای اتومبیل این فصل كاربرد و عملكرد انواع ترمزهای مورد استفاده در اتومبیل را تشریح می كند .
از آنجائی كه اكثریت ترمزهای امروزی بوسیلة هیدرولیك بكار می افتد ، در این فصل كاربرد ترمزهای هیدرولیكی و ساختمان آنها شرح داده شده است .
دو نوع ترمز هیدرولیكی وجود دارد : دیسكی و كاسه ای .
در نوع كاسه ای ، كفشكهای ترمز به سطح داخلی كاسه ترمز می چسبند و در ترمز نوع دیسكی ، لقمه های مسطح ترمز یا كفشكها به دیسك مسطح می چسبند .
1ـ1ـ كاربرد و انواع ترمزها: ترمزها حركت اتومبیل را كند و یا متوقف می سازند .
ترمزها ممكن است توسط سیستمهای مكانیكی ، هیدرولیكی ، فشار هوا و یا وسائل الكتریكی بكار انداخته شوند.
وقتی كه راننده پدال ترمز را فشار می دهد ، كفشكهای ترمز یا لقمه ها بطرف كاسه ترمز یا دیسك ترمز حركت می كنند .
شكل 2-1 شكل 3-1 اصطكاك بین كفشكها یا لقمه ها با كاسه باعث كاهش حركت و یا توقف اتومبیل می شود .
در شكل (1ـ1) مكانیزم ترمز چهارچرخ را كه از نوع كاسه ای است ، نشان داده شده است .
شكل (2ـ1) مجموعه كاسه ترمز را اطراف كفشكها نشان می دهد .
كفشكهای ترمز با یك ماده آسبست كه می تواند در مقابل گرما مقاومت كند و اثر خوبی در مقابل كشش داشته باشد لنت كوبی می شود .
موقعی كه كفشكها به كاسه ترمز یا دیسك نیرو وارد می كنند ، گرما و كشش در آن زیاد می شود .
در طول یك ترمز شدید كفشكها ممكن است با یك فشارPsi 1000 به كاسه یا دیسك فشرده شوند .
وقتی كه اصطكاك یا فشار افزایش می یابد ، یك كشش اصطكاكی قوی روی كاسه ترمز یا دیسك ایجاد می‌شود و یك اثر ترمزی قوی روی چرخها نتیجه می گردد .
همچنین یك مقدار زیادی از گرما بوسیلة اثر اصطكاك ایجاد می گردد .
كاسه دیسك و كفشكها گرم می شوند .
نهایتاً ممكن است درجه حرارت به 500 درجه فارنهایت یا 260 درجه سانتی گراد برسد .
این گرما به طرق مختلف به كاسه یا دیسك منتقل می شود .
بعضی كاسه های ترمز پره های خنك كننده دارند كه یك سطح اضافی خنك كننده كه گرما را بطور آسانتر به هوا منتقل كنند بوجود می آورند .
حرارت های زیاد برای ترمزها خوب نیست زیرا حرارت لنت ممكن است آن را ذغال كند.
بنابراین اثر ترمزی كم خواهد شد .
در یعضی اتومبیلهای مسابقه ای از لنتهای آسبستی فلزی استفاده كرده اند .
این ترمزها یك سری از بالشتك های فلزی كه به كفشكهای ترمز وصل شدند ، دارند (شكل 3ـ1) این ترمزها می توانند درمقابل كاركرد ترمز و همچنین درجه حرارتهای بالا مقاومت بیشتری داشته باشند و تمایل كمتری به حالت (Fade) یا كم شدن دارند .
در ترمزهای دیسكی بعلت اینكه دیسك خنك می شود ، حالت Fade كمتری وجود دارد .
بطور مثال در شكل (4ـ1) یك دریچة تهویه هوا یا پره های خنك كن برای كمك به انتقال حرارت وجود دارد .
توجه كنید كه فقط یك قسمت كوچك از دیسك در تماس با لقمه ها می باشد .
شكل 1-4 2ـ1ـ ترمزهای مكانیكی ترمزهای مكانیكی كمتر برای ترمز گرفتن یا متوقف كردن اتومبیل بكار می رود .
ترمزهای مكانیكی از سیمهائی كه پدال را به كفشك ترمز متصل می كند تشكیل شده اند .
شكل (5ـ1)

فایل مفید دیگر:  دانلود تحقیق دینامیک سیالات در توربو ماشین ها 80 ص.DOC 80 صفحه zip

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *