دانلود تحقیق ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص 30 صفحه zip

شما برای دانلود دانلود تحقیق ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات دانلود تحقیق ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص تحقیق ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص مقاله ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص ماشینهای سنكرون سه فاز 30 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 30

حجم فایل: 28 کیلو بایت

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 30 صفحه

ماشینهای سنكرون سه فاز مقدمه ماشینهای سنكرون تحت سرعت ثابتی بنام سرعت سنكرون می چرخند .
و جزء ماشینهای جریان متناوب (AC) محسوب می شوند .
در این ماشینها بر خلاف ماشینهای القائی ( آسنكرون ) میدان گردان شكاف هوائی ورتور با یك سرعت كه همان سرعت سنكروه است می چرخند .
ماشینهای سنكروه سه فاز بر دو نوع اند .
1- ژنراتورهای سنكرون سه فاز یا الترناتورها 2- موتورهای سنكروه سه فاز امروزه ژنراتورهای سنكرون سه فاز ستون فقرات شبكه های برق را در جهان تشكیل می دهد و ژنراتورهای عظیم در نیروگاهها وظیفه تولید انرژی الكتریكی را به دوش می كشند .
موتورهای سنكرون در مواقعی بكار می روند كه به سرعت ثابت نیاز داشته باشیم .
البته موتورهای سنكرون تكفاز كوچكی هم وجود دارد كه در فصل بعد راجع به ان اشاره می كنیم .
نوع خطی موتورهای سنكرون بنام موتورهای سنكرون خطی یا LSM نیز در سیستم های حمل و نقل بكار می رود .
یكی از مزایای عمده موتورهای سنكرون اینست كه می تواند از شبكه توان راكتیو دریافت و یا به شبكه توان راكتیو تزریق كند .
ماشینهای سنكرون اعم از ژنراتور و موتور جزء ماشینهای دو تحریكه محسوب می شوند زیرا سیم پیچ رتور آنها توسط منبع DC تغذیه گشته و از استاتور انها جریان AC می گذرد .
باید دانست ساختمان ژنراتور و موتور سنكرون سه فاز شبیه یكدیگر است .
شار شكاف هوائی در این ماشینها منتجه شارهای حاصله از جراین رتور و جریان استاتور می باشد .
در ماشینهای القائی ( فصل قبل ) تنها عامل تحریك كننده جریان استاتور محسوب می شد ، زیرا جریان رتور بر اثر عمل القاء پدید می امد .
لذا موتورهای القائی همواره در حالت پس فاز مورد بهره برداری قرار می گیرند ، زیرا به جریان پس فاز راكتیوی نیاز داریم تا شار در ماشین حاصل شود .
اما در موتورهای سنكرون اگر مدار تحریك رتور ، تحریك لازم را فراهم سازد ، استاتور جریان راكتیو نخواهد كشید و موتور در حالت ضریب توان واحد كار خواهد كرد .
اگر جریان تحریك رتور كاهش می یابد ، جریان راكتیو از شبكه به موتور سرازیر می شود تا به رتور جهت مغناطیس كننده گی ماشین كمك كند .
در اینصورت موتور سنكرون سه فاز در حالت پس فاز كار خواهد كرد .
اگر جریان تحریك رتور زیاد شود ( میدان رتور افزایش می یابد ) در اینصورت جریان راكتیو پیش فاز از شبكه كشیده می شود تا با میدان رتور به مخالفت برخیزد .
در اینصورت موتور در حالت پیش فاز كار می كند و توان راكتیو به شبكه می فرستد .
از گفتار فوق نتیجه می شود كه با تغییر جریان تحریك ( مدار رتور ) كه جریانی DC است ، ضریب توان موتور سنكرون سه فاز را می توان كنترل نمود .
باید دانست كه در تمامی مراحل موتور از شبكه توان اكتیو (P) می كشد اما توان راكتیو موتور (Q) به نحوه تحریك بستگی دارد .
اگر موتور بی بار باشد تغییر جریان تحریك باعث می گردد كه موتور گاهی بصورت مقاومت ، گاهی بصورت سلف و گاهی بصورت خازن عمل نماید .
موتور سنكرون بی بار را كندانسور سنكرون می نامند و در سیستمهای انتقال انرژی جهت تنظیم ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد .
در صنعت نیز گاهی برای بهبود ضریب توان بجای خازن از موتورهای سنكرون در حالت پیش فاز استفاده می ش

فایل مفید دیگر:  آیین نامه آموزشی شركت صنایع الكترونیك ایران 36 صفحه doc

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *