مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی رشته اقتصاد

شما برای دانلود مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی

دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 88
حجم فایل 82 کیلو بایت

*مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی*

 

تاریخچه شركت آچاچی

آچاچی نام روستایی در نزدیكی شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی است و این كارخانه در سال 1357 شروع به كار كرده است كه توسط آقای ایرانی كه مدیر عامل و رئیس كنونی شركت است در واحدهای كوچك آغاز به كار كردند و اولین كارگاه شیرینی پزی در تهران بوده كه به علت نارضایتی افراد و شهرداری به خارج از تهران انتقال پیدا كرده است چون هیچ وقت كارخانه صنعتی نمی تواند در داخل شهر باشد و نیاز به متراژ بالایی دارد و پس از استقراق كارخانه برای توسعة بیشتر و تداوم و استحكام بیشتر با كارخانه ای به نام قافلانكوه متحد شدند كه بعد از مدتی همكاری به علت اختلاف نظر از یكدیگر مجزا شدند هر كدام به صورت مستقل فعالیت می كنند .

و برترین امتیاز این شركت گرفتن اولین پروانه ساخت سوهان و باسلق در ایران است .


مواد لازم جهت تاسیس یك كارخانه شكلات سازی

1)یك قطعه زمین با متراژ بالا و خارج از شهر كه دارای این قسمت ها می باشد :‌

(انبار – محل تولید – سردخانه – اتاق های دارای و نگهبانی)

2)تقاضای كتبی ه اداره كل صنایع غذایی جهت ساخت

3)تهیة دستگاه های مورد نظر جهت تولید محصول مورد نظر

4)تقاضای مجوز از وزارت بهداری

5)باردید وزارت بهداری از دستگاه ها‌ و عملكرد آنها

6)گرفتن پروانه بهره برداری یعنی پروانه تاسیس كارخانه

7)صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت

8)مهترین مساله برای ساخت كارخانه مواد غذایی اولا كارت شناسایی از اداره كل صنایع و درما صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و تامین نیروهای متخصص .


وضعیت شركت آچاچی با شركت قافلانكوه .

1)تقسیم كار بین دو شركت به صورتی كه انجام عملیات داخلی اعم از پخت و بسته بندی و دریافت مواد اولیه و باز پرداخت مواد ساخته شده جهت فروش به شركت آچاچی محول شده بود و خرید مواد اولیه و بازار یابی و فروش محصولات و عملیات خارج كارخانه به عهده شركت قافلانكوه بود .

2)معیار فروش با فرمول كیفیت بالا + سود بیشتر با تولید محصول به هرمیزان + سود مضاعف و بالا .

3)زیاد بودن مشتری

4)عدم جوابگویی به موقع به كاركنان و پرسنل

5)اختلاف نظر بین مدیریت شركت آچاچی و شركت قافلانكوه ( وجود دو مدیر عامل متفاوت )

6)عدم سیستم مرتب اداری

7)تولید محصولات متنوع و یكسان نبود تولید

8)روابط عمومی قوی

 

 

قدرتهای كارخانه آچاچی

1)تثبیت قیمت هنگام نوسان افزایش قیمت در بازار

2)تنظیم عرضه و تقاضا 

3)پیگری محصولات در بازار از نظر كیفیت – قیمت و طرح نسبت به اجناس مشابه

4)نوآوری درارائه محصولات وارائه محصولات جدید در بازار

5)ساخت مشابه محصولات خارجی

و مهمترین قدرت آنها ثبت قیمت آنهاست با اینكه مواد اولیه در فصل های مختلفی بوده در بعضی از فصول قیمت آن نزولی و در بعضی فصول صعودی بوده ولی هیچ یك از اینها در ثابت نبودن قیمت در این شركت اثر نمی گذارند و همین ثابت بودن باعث اعتبار بیشتر برای شركت خواهد بود.

6)روابط دوستانه بین مصرف كنندگان

7)بالا بودن میزان مصرف كنندگان به اجناس تولید شده جوابگوی نیاز داخلی نمی باشند ( در بعضی مواقع )

8)صدور محصولات به كشورهای دیگر بصورت غیر مستقییم .

 

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *