کارآموزی اداره برق (قسمت خدمات مشرکین) شهرستان ابهر 54 صفحه doc

شما برای دانلود کارآموزی اداره برق (قسمت خدمات مشرکین) شهرستان ابهر به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات کارآموزی اداره برق (قسمت خدمات مشرکین) شهرستان ابهر را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

حضور کارکنان صنعت برق کشور در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهای بارز این کارکنان سختکوش وصمیمی است هم اکنون که 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما می گذرد با بازخوانی نقش ایثارگران صنعت برق وتمامی کارکنانی که در 28 سال پیش در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از سنگرهای تولید این صنعت سهیم بوده اند تاثیر تلاشهای این عزیزان در توفی

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 54

حجم فایل: 740 کیلو بایت

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

مقدمه 5

فصل اول – تاریخچه

– تاریخچه برق ابهر 8

– تاریخچه کامپیوتری برق ابهر 9

– مفاهیم ابتدائی واصطلاحاتی برق ابهر 10

فصل دوم – نمودارها

– چارت سازمانی اداره برق ابهر 13

– تشریح چا رت سازمانی برق ابهر 15

– نمودار جریان داده ها 18

– تشریح نمودار جریان داده ها 19

– علائم و کد های فنی مورد استفاده در شرکت توزیع برق زنجان 20

– فلو چارت سیستم 21

فصل سوم- تشریح بخش بایگانی 23

فصل چهارم – قسمت خدمات مشترکین

– اهم خدمات قابل ارائه به مشترکین 31

– فروش انشعاب 31

– نیرو رسانی 31

– نحوه ی محاسبه صورت حساب برق مشترکین خانگی 31

– نحوه ی انجام اصلاحات فیش برق 33

1 – اصلاح فیشهای مصارف عادی

2 – اصلاح فیشهای دیماندی

– تست لوازم اندازه گیری مشترکین 34

– تقلیل یا افزایش قدرت دائمی 34

– تغییر نام 35

– قبول مشترک 36

فصل پنجم – تشریح نرم افزار قسمت خدمات مشتركین 37

فصل ششم – تعرفه

– شرایط اختصاصی تعرفه های برق: 44

– شرایط اختصاصی مربوط به مصارف حانگی وعادی و آزاد 44

– شرایط اختصاصی مربوط به مصارف عمومی عادی و آزاد 44

– شرایط اختصاصی مربوط به مصارف پمپاژ آب كشاورزی عادی و آزاد 45

– شرایط اختصاصی مربوط به مصارف تولید ( صنعت . معدن ) عادی و آزاد 45

– شرایط اختصاصی مربوط به تعرفه شماره 5 (سایر مصارف ) 46

– شرایط عمومی تعرفه های برق 46

فصل هفتم – پشتیبانی

– مرحله ی نگهداری سیستم و BACKUP گیری 51

– سیستم امنیتی اداره 51

– دلایل خرابی های برق مناطق 52

– نحوه ی صدور فیش های برق 53

جور و بیدادی که در حق

شایسته ترین نوع بشر

صورت گیرد

در حق تمامی بشریت

صورت گرفته است

(ویکتور هو گو)

مقدمه :

حضور کارکنان صنعت برق کشور در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهای بارز این

کارکنان سختکوش وصمیمی است.

هم اکنون که 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما می گذرد با

بازخوانی نقش ایثارگران صنعت برق وتمامی کارکنانی که در 28 سال پیش در

پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از سنگرهای تولید این صنعت سهیم بوده اند تاثیر تلاشهای این عزیزان در توفیقات صنعت برق آشکارتر و بارز تر می شود

.در دوران پیروزی انقلاب اسلامی کارکنان صنعت برق کشور همگام با تمامی مردم ایران در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی سهیم بوده و در روند پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) حضور پر ثمر داشته تا جایی که تعدادی از این عزیزان در راه پیروزی انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

با آغاز جنگ تحمیلی کارکنان صنعت برق بار دیگر عزم و اراده خود را در دفاع از ارزشها و آرمانهای والای انقلاب اسلامی ایران نشان دادند.

بطوریکه شماری از همکاران با حضور در جبهه های جنگ به دفاع از انقلاب اسلامی و سرزمین اسلامی ایران پرداختند و جان خود را در این راه مقدس نثار کردند و یا در راه خدمت به مردم و تا مین برق در شرایط سخت جنگی در محل کار خود در نیروگاههای و یا ایستگاههای برق بر اثر حملات دشمن بعثی به شهادت رسیدند و مایه افتخار ربای این صنعت شدند.

همانگونه که مدیر عامل شرکت توانیر گفته است کارکنان صنعت برق کشور در همان سالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن ضمن حضور پر رنگ در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی برای فایق آمدن بر مشکلات این صنعت در تامین برق مورد نیاز مردم تلاشها و کوششهای سرشاری داشته اند.

رشد قابل توجه تولید برق نیرو گاهی و افزایش خطوط انتقال و فوق توزیع و… از مواردی است که نشان دهنده تلاش و پویایی و حرکات گسترده و بنیادی کارکنان صنعت برق کشور برای دستیابی به شاخص های رشد و توسعه است.

در این بیان تدوین برنامه های بنیادی در زمینه توسعه فن آوری در صنعت برق و ارتقای سطح بهرهوری و ساخت انواع تجهیزات بخشهای تولید و انتقال و توزیع و فوق توزیع و… از دیگر فعالیتهای بنیادی است که در صنعت برق کشور اجرا و پیاده شده است .

توسعه فضای رقابتی و ایجاد بازار برق و توجه به بحث مدیریت مصرف برق و…

از دیگر مواردی است که طی سالهای اخیر فعالیتهای بنیادی زیادی در مورد آنها صورت گرفته است.

توجه به امر تحقیقات و پژوهش و کاربردی کردن آنها از دیگر مواردی است که در صنعت برق کشور به آن توجه شده است و …

بی شک دستاوردهای صنعت برق پس پیروزی انقلاب اسلامی که در سایه تلاش مستمر کارکنان آن حاصل شده است بسیار بیشتر از این موارد است که در اینجا تنها به بخشی از آن اشاره شد.

فصل اول

– تاریخچه برق ابهر

– تاریخچه کامپیوتری برق ابهر

– مفاهیم ابتدائی واصطلاحاتی برق ابهر

تاریخچه برق در شهرستان ابهر

اولین نیروگاه ابهر در سال 1328 توسط بخش خصوصی تاسیس گردید و پس از بیست سال با داشتن 6 دستگاه دیزل ژنراتور به قدرتهای 200- 160- 20 – و75*3 کیلو ولت در سال 1348 تحویل برق تهران شده و به شبکه سراسری وصل گردید که از طریق برق تاکستان تا ابهر – خرمدره احداث گردیده بود با پیک بار 50آمپر به شبکه سراسری پیوست و در سال 1354 پست 63 کیلو ابهر – خرمدره با ظرفیت 15*2 مگا ولت آمپر و چهار فیدر خروجی و پیک بار 5/4

مگا وات مورد بهره برداری قرار گرفته که با عنایت به توسعه شرکت های صنعتی در این شهرستان و همت و تلاش والای مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای زنجان در سال 1375 پست 230 کیلو ولت ابهر مورد بهره برداری قرار گرفت که در حال حاضر تامین برق شهرستانهای ابهر و خرمدره از پستهای ابهر – هیدج – سلطانیه و ابهر 3 با 27 دستگاه فید 20 کیلو ولت و پیک بار 50 مگا ولت با ولتاژ مطمئن انجام می پذیرد.

اینک امور برق ابهر در سالهای اخیر موفقیتهای را کسب کرده است که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره می کنیم …

خلاصه عملکرد امور برق ابهر در سال 81

1- احداث پست هوائی عمومی و اختصاصی 34 دستگاه .

2- احداث شبکه فشار متوسط 24000 متر.

3- احداث شبکه فشار ضعیف 4529 متر.

4- فروش انشعاب به مشترکین عادی و سنگین 872 فقره.

5- نصب چراغ خیابانی 250 وات 472 دستگاه .

6- اصلاح و بهینه سازی خطوط 20 کیلو ولت و فشار ضعیف 65 کیلو متر.

7- اصلاح و بهینه سازی پست عمومی و اختصاصی 14 دستگاه.

8- تعویض چراغ های مستعمل روستائی به تعداد 650 دستگاه .

9- نصب 8 دستگاه سکسیونر هوائی قابل قطع و وصل زیر بار جهت انجام مانور و جلوگیری از تلفات انرژی .

10 – تامین برق 17 حلقه چاه کشاورزی .

11- نصب خازن در شبکه های فشار ضعیف جهت بهبود ضریب توان 132 دستگاه.

انرژی تو زیع نشده در سال 81

با عنایت به اینکه نرخ استاندارد انرژی توزیع نشده طبق قوانین توانیر یک در هزار و متوسط خاموشی هر مشترک در روز 2 دقیقه می باشد به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کارکنان این امور نرخ انرژی توزیع نشده 52/0 در هزار و متوسط خاموشی هر مشترک حدود یک دقیقه در روز می باشد.

خرید فروش انرژی در سال 81

کل انرژی خریداری شده توسط شرکت 1387724661 مگا وات بوده و از این میزان 293000000 مگا وات به این امور اختصاص یافته که بیشترین آن در بخش صنعت می باشد و حدوداً همه ماهه یک چهارم انرژی خریداری شده توسط شرکت در این امور به فروش می رود .

اهم فعالیتهای انجام گرفته تا آخر سال 1382

1- تامین روشنائی بلوار میدان زید الکبیر تا بلوار بهشت کبری بطول 1712 متر و نصب 2 دستگاه پست هوائی با اعتباری بالغ بر 3700000000 ریال .

2- تامین روشنائی انتهای بلوار بسیج ابهر بطول 639 متر و با نصب یک دستگاه پست هوائی با اعتباری بالغ بر 150000000 ریال .

3- احداث شبکه 20 کیلو ولت بطول 5000 متر جهت تعدیل بار خروجی چمرود واقع در بخش سلطانیه با اعتباری بالغ بر 475000000 ریال .

4- فروش انشعاب 700 فقره .

5- انجام کامل پروژه مکانیزاسیون تاسیسات شهر ابهر در جهت بهینه سازی خدمات و تاسیسات و تسریع در اصلاح نقاط ضعف آنها و سرویس دهی مطلوب به مشترکین .

6- برگزاری سمینارها در زمینه مدیریت مصرف برق و استفاده از لامپ های کم مصرف و توزیع بین مشترکین .

تاریخچه ی کامپیوتری اداره ی برق ابهر

سیستم برق ابهر در سال 1370 بصورت کامپیوتری در آمد و در واقع یک تکنولوژی و نوع آوری در سیستم برق صورت گرفت که توسط این تکنولوژی کارها خیلی سریعتر و مطمئن تر از قبل صورت می گرفت و تمام سلسله مراتب اداره از مدیران عالی سازمان گرفته تا مدیران میانی ومدیران عملیاتی و اجرائی و بالاخره پرسنل ها می توانستند به راحتی و از راه دور بدون نیاز به رفت آمد اطلاعات را مبادله کنند . که کم کم با پیشرفت سریع این تکنولوژی

امکان ارتباط با مرکز استان و حتی شهرهای دور صورت گرفت و از عمده معایب این تکنولوژی در اوایل عمر خویش این بود که سیستم امنی برای پشتیبانی این تکنولوژی وجود نداشت و backup گیری از اطلاعات بدین گونه صورت می گرفت که اطلاعات بر روی فلاپی دیسک ذخیره می شد. ولی با پیشرفت سریع این تکنولوژی backup گیری بصورت اتومات و روزانه از طرف خود اداره ی برق صورت می گیرد که این روش گیری backup خیلی مطمئن تر از گذشته می باشد سیستم گیری و ایجاد نسخه ی پشتیبان از اطلاعات باعث شد که همه ی کارکنان و مردم به این تکنولوژی اعتماد کنند .

در این تکنولوژی امکان اشتباه پرسنل لدلره خیلی کاهش پیدا کرد و کارهای مشترکین خیلی سریع انجام میگرفت به عنوان مثال فیش ها ی برق به موقع صادر می شد که قبل از اینکه سیستم اداره کامپیوتری شود صدور این فیشها به بیش از یک ماه بطول میانجامید ولی هم اکنون با گسترش این تکنولوژی صدور فیش های برق مشترکین در کمتر از 5 روز صورت می گیرد .

فایل مفید دیگر:  دانلود تحقیق مبدلهای آنالوگ به دیجیتال 11ص 11 صفحه zip

مفاهیم ابتدائی و اصطلاحاتی برق ابهر

1- آبونمان

یعنی حق اشتراک که ماهانه از مشترکین گرفته می شود غیر از مشترکین کشاورزی که تا مشترکین قدرت 3 فاز 25 آمپر را شامل میشود و بالای 3 فاز 25 آمپر مشترکین دیمانی نامیده می شوند که از آنها به ازای قدرت شان هر کیلو واتی ماهانه بهای دیماند گرفته می شود .

2- کد تعرفه

تعرفه به معنی نوع مصرف می باشد که شامل موارد ذیل است

الف) تعرفه خانگی

ب) تعرفه عمومی

ج) تعرفه کشاورزی

د) تعرفه صنعتی

ه) سایر (تجاری)

تذکر: در فصل های بعد این قسمت بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

3 – قانون گرد شکار

زمان بندی قرائت کنتور و صدور صورت حساب طبق گرد شکاری که برق منطقه تنظیم می کند قرائت و صورت حساب ها توزیع می شود .

مشترکین صنعتی و دولتی سالانه 12 دوره و مشترکین عادی در 6 دوره صورت حساب برای آنها صادر می شود .

4-انشعاب

مشترکی که تقاضای برق می کند با توجه به قدرت درخواستی هزینه انشعاب آن توسط مشترک پرداخت و اداره برق انشعاب برق مشترک را دایر می کند .

5-انرژی توزیع نشده

یعنی ما مقدار انرژی که خریداری کرده ایم وبایستی به مشترکان بفروشیم و طی زمانی یک وقفه ای در آن بوجود بیاید که ما نتوانیم به مشترک بفروشیم که به این اصطلاحا انرژی توزیع نشده گوئیم .

فصل دوم

نمودارها

– چارت سازمانی اداره برق ابهر

– تشریح چا رت سازمانی برق ابهر

– نمودار جریان داده ها

– تشریح نمودار جریان داده ها

– علائم و کد های فنی مورد استفاده در شرکت توزیع برق زنجان

– فلو چارت سیستم

چارت سازمانی اداره ی برق ابهر

تبصره: منظور از عدد 3 تعداد افراد می باشد .

تشریح چارت سازمانی اداره ی برق ابهر

همانطور كه در نمودار صفحه قبل مشاهده میكنید . ریاست اداره در بالاترین سطح از سطوح مدیریت قرار گرفته كه این شطح از مدیریت به مدیریت عالی معروف است كه رئیس این بخش به كل عملیاتی كه در اداره انجام می شود نظارت دارد و وظیفه این بخش هماهنگی بین تمام واحد ها ی اداره می باشد و كار های نظیر برنامه ریزی ،‌كنترل ،‌هماهنگی و سازماندهی را انجام می دهد این بخش خودش دارایس مدیرانی است كه به 5 دسته تقسیم می شوند كه به اصطلاح به این بخش از مدیریت ، مدیریت میانی اداره می گویند كه شامل :

  1. 1. رئیس اداره طرح و نظارت
  2. 2. رئیس اداره بهره برداری
  3. 3. رئیس اصلاح و سرویس و نگهداری
  4. 4. رئیس خدمات مشتركین

می باشد كه وظیفه این سطح از مدیریت بیشتر به عملی كردن دستورات مافوق توسط مادون خود را دارند و مستقیما به مافوق خود گزارش می دهند و بیشتر ،‌این مدیران در جلسات و برنامه های اداره شركت می كنند كه هر بخش جداگانه برای خود زیر شاخه هایی دارد كه در زیر شاخه های این بخش ها مدیران عملیاتی و اجرایی و در نهایت پرسنل اداره فعالیت می كنند . نحوه دستور گرفتن آنها بدین صورت است كه فقط از مدیریت بخش خود دستور می گیرند و یا به آنها گزارش می دهند. كه ما در ادامه به توضیح هر یك از این بخش ها و سلسله مراتب می پردازیم.

قسمت اول: رئیس اداره طرح و نظارت

وظیفه این بخش از مدیریت، نظارت بر كروكی ها و نقشه هایی كه برای اجرای پروژه كشیده می شود، می باشد. یعنی طرح هایی كه برای كشیدن برق مناطق رسم می شود ابتد باید رئیس اداره طرح و نظارت آن را تایید كند كه پس از تایید این طرح توسط تكنسین طرح و بررسی و بعد از اینكه اجرای این طرح امكان پذیر شد آن گاه دستور اجرای این طرح توسط تكنسین مسئول پروژه آغاز می شود كه تكنسین پروژه توسط افراد خود یا به عبارت دیگر توسط پیمانكاران خود این طرح یا پروژه را در یك زمان معین آغاز و در یك زمان معین به پایان می رسانند كه در طول این زمان تكنسین طرح همچنان بر پروژه نظارت دارد تا طرح با موفقیت پیاده شود و سپس گزارشی برای پایان كار به ریس اداره طرح و نظارت یك گزارشی برای اتمام كار به ریاست داده می شود كه در نهایت پس از امضا و تائید ریاست،‌پرونده این طرح به بایگانی انتقال می یابد . البته لازم به ذكر است اداره ی مالی و اداری تعیین می شود و سپس به اداره طرح و نظارت واگذار می شود.

قسمت دوم : رئیس اداره مالی و اداری

وظیفه تامین هزینه برای اجرای پروژه را بر عهده دارد و همچنین كنترل وسایلی كه برای اجرای پروژه استفاده می شود را نیز بر عهده دارد تا با انجام كارهای لازم برای اجرای پروژه ، تمام بخش های زیرین خود را به روز كند.

قسمت سوم : رئیس اداره بهره برداری

این قسمت از اداره مسئول خدمات رسانی به افراد و مشتركین را دارند . و بیشتر با كار های شهری سر و كار دارند و بدین صورت كه مثلا اگر برق یك بخش از منطقه ی شهر قطع شود مسئول بررسی این مشكلا بر عهده این قسمت از اداره است كه اداره بهره برداری خود دارای زیر شاخه هایی می باشد كه آنها را توضیح می دهیم.

الف) تكنسین تعمیرات روشنایی – مسئول به روز كردن چراغ ها و سیستم روشنایی یك منطقه یا شهر ر ا بر عهده دارد كه با مادون خود یعنی استاد كار روشنایی در تماس است و دستورات را از اداره ی بهره برداری گرفته و پس از بررسی موضوع ، با هماهنگی استاد كار به منطقه ی مورد نظر برای تعییرات مراجعه می كنند.

ب) استاد كار روشنایی – مستقیما از تكنسین تعمیرات روشنایی دستور می كیرد و رئیس كارهای تعمیراتی می باشد و استاد كار با پیمانكاران كار می كند .

پ) شیفت – این قسمت برای تعمیرات برون شهری می باشد، مثلا روستا هایی كه مشكل برق دارند كه رفع این مشكلات توسط 3 شیفت متفاوت كه در 24 ساعت به طور شبانه روزی كار می كنند صورت می گیرد بدین صورت كه ابتدا مسئول شیفت خبر خرابی برق منطقه ها را به استاد كار شیفت خود می دهد و استاد كار شیفت به همرا زیر دست خود یعنی كارگر برق كار به محل مورد نظر مراجعه كرده و مشكل برق آن روستا یا بخش را بر طرف می كنند.

قابل ذكر است كه این قسمت ها یعنی مسئول شیفت و استاد كار شیفت و كارگر برق كار كه هر كدام دارای 3 نفر پرسنل است كه به صورت شیفتی كار می كنند .

قسمت 4 :‌رئیس اصلاح و سرویس و نگهداری

این قسمت از اداره نیز كاری را كه اداره بهره برداری انجام می دهد را انجام می دهد فقط با این تفاوت كه تعمیرات در محدوده ی شركت ها و كار گاه ها و منازل مشتركین است . كه در توضیح این قسمت باید بگوییم كه رئیس اصلاح و سرویس طی زمانی برای بررسی و كنترل لوازم اندازه گیری برق نامه ای را از ریاست دریافت می كند كه مثلا از 3 خرداد تا 3 مرداد لوازم اندازه گیری برق منازل كنترل و بررسی می شود كه رئیس اصلاح و سرویس و نگهداری و اجرای طرح این پروژه ، وظیفه را به استاد كار اصلاح می دهد كه استاد كار اصلا ح و سرویس طبق اطلاعیه ی صادر شده كار را به استاد كار كنترل لوازم اندازه گیری (كنتور ) واگذار می كند. و سپس استاد كار توسط تكنسین كنترل اجرای پروژه را آغاز می كنند ك بعد از اتمام پروژه و پایان كنترل لوازم ، گزارشی برای اتمام به مراحل بالاتر طبق روند عادی داده می شود و كار پایان می یابد.

قسمت 5 : رئیس خدمات مشتركین

این قسمت از اداره بیشتر با مشتركین خانگی سرو كار دارند و بیشتر برای رفع نیازها و احتیاجات مشتركین اعمال وظیفه می كند. بدین صورت كه در قسمت قبول مشترك ، كنتور هایی به مشتركین واگذار می شود كه مشتركین از قبل درخواست كرده اند.

مسئول اصلاحات و تشخیص برای بررسی فیش های مشتركین انجام وظیفه می كنند بدین صورت كسانی كه نسبت به فیش خود اعتراض دارند به این قسمت مراجعه می كنند . كه مسئول اصطلاحات و تشخیص برای بررسی موضوع با مسئول انشعابات همكاری لازم را انجام می دهد تا تعرفه انشعاب مورد نظر مشخص شود و مشخص شود كه در چه زمانی كنتور فروخته شه و در چه تاریخی up date ‌شده تا از لحاظ خرابی لوازم برق خانگی نیز بررسی شود و بعد از رفع این مشكل مسئول وصول مطالبات كارهای لازم را برای گرفتن هزینه ی رفع مشكل از مشتركین به طور غیر مستقیم دریافت می كند (دادن فاكتور هزینه و سپس واریز هزینه به بانك توسط مشترك مورد نظر)

نمودار جریان داده ها در اداره ی برق ابهر

تشریح نمودار جریان داده های اداره ی برق ابهر

همانطور که در نمودار جریان داده ی صفحه ی قبل مشاهده می کنید برای درخواست انشعاب از اداره ابتدا مشترک تقاضای خود را به صورت کتبی اعلام میدارد سپس قسمت خدمات مشترکین پرونده ی مربوطه را تشکیل می دهد سپس پرونده جهت طراحی به قسمت طراحی و نظارت ارائه می شود سپس ناظر به محل مورد نظر مراجعه می کند و کروکی را تهیه میکند و سپس این کروکی در بخش طراحی توسط اتو کد طراحی می شود بعد لیست لوازم مورد نیاز تهیه می شود سپس هزینه مربوطه توسط اکسس (نرم افزار دستور کار) مشخص میشود سپس گزارش توجیهی تهیه می شود و بعد از آن محاسبات فنی و مکانیکی صورت می گیرد و سپس به کمیسیون ارسال می شود که بعد تایید کمیسیون پرونده به واحد خدمات مشترکین جهت اخذ هزینه ارسال می شود ( در صورتی که پرونده دچار مشکل باشد به قسمت طراحی و نظارت انتقال پیدا می کند دوباره مراحل قبلی را طی میکند تا مشکل آن برطرف شود) پس از اخذ هزینه پرونده جهت صدور دستور کار به واحد طراحی ارسال می شود بعد از دستور کار با زمان مشخص صادر و جهت تامین اعتبار به اداره ی مالی ارسال میشود و پس از تامین اعتبار دستور کار جهت اجرا به واحد اجرایی ارسال می گردد و سپس واحد اجرایی با عقد قرارداد با یک پیمانکار کار را پیگیری میکند و سپس پیمانکار پس از اتمام کار ان را به ناظر پروژه تحویل میدهد و سپس صورت وضعیت جهت خاتمه ی کار تهیه میشود سپس تسویه حساب با متقاضی صورت میگیرد ودر پایان پرونده به بایگانی انتقال پیدا میکند.

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *