دانلود تحقیق مختصری درباره اقتصاد آموزش 33 ص 33 صفحه zip

شما برای دانلود دانلود تحقیق مختصری درباره اقتصاد آموزش 33 ص به سایت وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات دانلود تحقیق مختصری درباره اقتصاد آموزش 33 ص را مطالعه کنید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

دانلود مختصری در باره اقتصاد آموزش 33 ص تحقیق مختصری در باره اقتصاد آموزش 33 ص مقاله مختصری در باره اقتصاد آموزش 33 ص مختصری در باره اقتصاد آموزش 33 ص

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 33

حجم فایل: 27 کیلو بایت

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 33 صفحه

مختصری در باره اقتصاد آموزش فهرست مطالب 1.
بررسی مسئله 2.
تاریخ مختصر آموزش در ایران 3.
عرضه و تقاضای آموزش 4.
نرخ بازده سرمایه گذاری در آموزش 5.
هزینه مالی آموزش و پرورش در ایران 6.
مروری بر وضعیت مقاطع مختلف تحصیلی در ایران 7.
افت تحصیلی 8.
شاخصهای آموزشی 9.
موانع بررسی میزان کارآیی مدارس غیرانتفاعی و دولتی 10.
جمعیت و هزینه های آموزشی 11.
مقایسه وضع آموزش در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه 12.
تحلیل کارکردهای نظام آموزشی در ایران 13.
نتیجه گیری و پیشنهادات 1.
بررسی مسئله از دیرباز تاکنون، توسعه یافتن مسئله اصلی کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بوده است.
آنچه مسلم است، دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی موجد توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند و ترکیب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار می آورد.
لیکن، هدایت منابع طبیعی بوسیله منابع انسانی میسر است.
در اینجا، کمیت و کیفیت منابع انسانی در فرایند توسعه مؤثرند.
منابع طبیعی و منابع انسانی در کنش متقابل هستند، لذا، ارتقاء کمی و کیفی منابع انسانی بر منابع طبیعی و سرمایه، در یک دوره زمانی تأثیر می گذارد، به ویژه اگر دولتها استراتژی های خاصی را در پیش گیرند.
به طور مثال، انتخاب استراتژی توسعه اقتصادی مبتنی بر سازو کار بازار، مسئله بررسی تأمین مالی ارتقاء منابع انسانی از سوی دولت را با اهمیت تر می کند.
به هر حال، آموزش ابزاری است که منابع انسانی را به طور کیفی ارتقاء می دهد و یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود که بازدهی اقتصادی و اجتماعی دارد.
هزینه مالی آموزش، بر حسب درجه توسعه یافتگی یک کشور (شاخصهای توسعه) متفاوت است و هرچه کشور توسعه نیافته تر باشد به منابع مالی بیشتری برای گسترش آموزش نیاز دارد.
این در شرایطی است که سایر بخشهای اقتصادی نیز برای کسب اعتبارات بیشتر، توان مالی دولت را تقلیل می دهند.
در این هنگام، نابسامانی در تأمین مالی آموزش، ممکن است با تخصیص نامناسب بودجه آموزش نیز همراه گردد و مسئله را غامض تر نماید.
این گزارش مسئله تخصیص بهینه بودجه آموزش در ایران را با توجه به چرخش سیاست اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد بازار، بررسی می نماید.
2.
تاریخ مختصر آموزش و پرورش در ایران آموزش در ایران، قدمتی دیرینه دارد.
بررسی تاریخی آموزش، به اختصار، در دوره قبل از ورود دین اسلام به ایران نشان می دهد که آموزش بر اساس تعالیم دین زردشت، توسط جامعه و والدین انجام می شد.
در زمان حکومت ساسانیان (224 قبل از میلاد تا 642 بعد از میلاد) نخستین دانشگاه که رشته های پزشکی، فنی، و علوم طبیعی و اجتماعی را تدریس می کرد، پایه گذاری گردید.
بعد از ورود اسلام به ایران، مساجد، مکتب خانه و حوزه های علمیه، مراکز اصلی تعلیم و تربیت شدند.
دروس اصلی مدارس آن زمان، صرف و نحو عربی و منطق بود که عموماً فرزندان طبقات متوسط در آن آموزش می دیدند و طبقات بالای جامعه برای فرزندان خویش معلم سرخانه استخدام می کردند.
در چنین نظام قشربندی که البته با نظام کاستی پیش از اسلام تفاوت اساسی کرده بود، فرزندان طبقات پایین تر، بویژه در مناطق روستایی، به ندرت سواد می آموختند

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *